۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین:

لزوم همراهی و همدلی در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب

لزوم همراهی و همدلی در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب

قزوین- مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین بر لزوم همراهی و همدلی نهادها و دستگاه های متولی، در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیدخام  ظهر شنبه در همایش آسیب شناسی عفاف و حجاب در جمع بانوان فعال، مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی و سرحلقه های صالحین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهارداشت: عفاف و حجاب به عنوان ارزشهای هویت بخش انسانی موجب پاکدامنی و عفت معنوی و ظاهری افراد می شود.

وی افزود: برای یک زن مسلمان ایرانی زیبنده است که به حجاب و عفاف به عنوان ضرورت هایی اصیل نگاه کند و بدند رعایت حجاب به معنای محدود کردن فعالیت های اجتماعی بانوان مسلمان به حساب نمی آید و زن مسلمان با رعایت پوشش و حجاب نیز می تواند در جامعه به فعالیت های اجتماعی بپردازد.

مشاور استاندار با تاکید بر این امر که رعایت فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر مستقیمی در حفظ بنیان خانواده، کرامت زن مسلمان و امنیت جامعه دارد تصریح کرد: با توجه به تلاش نهادها و دستگاه های متولی متاسفانه بعد از گذشت بیش از سی سال شاهد آسیب هایی در حوزه حجاب هستیم و هنوز در برخی از خانواده ها رعایت این امر مهم در باورهای دینی فرزندان نهادینه نشده است.

بیدخام گفت: ارتباط عاطفی زوجین در خانواده ها باعث اطاعت فرزندان از توصیه های آنها در مورد رعایت عفاف و حجاب می شود.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری یادآورشد: قبل از انقلاب خانواده ها در تربیت دینی فرزندانشان تلاش می کردند و خانواده های مذهبی دختران خود را حتی به دبیرستان نمی فرستادند و بر رفتار و نوع آداب و معاشرت فرزندان خود نظارت و اشراف کامل داشتند.

وی اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خانواده ها دچار واسپاری فرزندان به جامعه شدند و نقش کنترلی و نظارت آن ها کمرنگ تر شده در حالی که خانواده، مهم ترین و اولین نهادی است که در تربیت فرزندان تاثیر زیادی دارد و اگر نقش و رسالت خود را کمرنگ کند مشکلات به آموزش و پرورش منتقل می شود.

بیدخام اضافه کرد: نقش آموزش و پرورش و سایر دستگاههای متولی امورفرهنگی به اندازه خانواده در تربیت فرزندان موثر و تاثیرگذار نیست.

مشاور استاندار در امور بانوان گفت: در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر از بانوان ایرانی در سنینی قرار دارند که بایستی حجاب و عفاف را رعایت کنند و واقعیت این است که تنها ۵ درصد این امور را رعایت نمی کنند ولی به دلیل اینکه در جامعه حضور پر رنگی دارند بیشتر دیده می شوند.

وی ادامه داد: افرادی که حجاب و عفاف را در جامعه رعایت نمی کنند یا جاهلند یا نسبت به رعایت تعالیم و دستورات دینی بی توجه هستند ولی کسی که اعتقاد قلبی به اسلام و تعالیم دینی دارد باید رفتار مناسبی در جامعه داشته باشد.

مشاور استاندار بیان کرد: بر اساس تعالیم دینی حجاب فقط ویژه زنان نیست و جامعه مردان نیز بایستی به این امر توجه کنند و بر اساس دستورات قران کریم اول به مردان و سپس به زنان مسلمان تاکید شده است که دیده خود را از نامحرمان بپوشانند.

بیدخام افزود: مشارکت، همدلی و همراهی و پرهیز از موازی کاری دستگاه ها و نهادهای متولی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب  ضروری است.

در ادامه این همایش مرضیه عبادی از اساتید حوزه علمیه جامعه الزهرا سرفصل هایی بر اساس آیات قرآنی وتعالیم دینی در خصوص لزوم رعایت عفاف و حجاب مطرح کرد.

کد خبر 3714691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha